Σελίδες (μια κύρια σελίδα,και μια δεύτερη που περιλαμβάνει ένα αφιέρωμα στην πόλη που ζω.)

athens time

Πέμπτη, 3 Φεβρουαρίου 2011

λίγα λόγια για τα διόδια......


ΟΚ!Ωραίος ο Γκλέτσος, μια χαρά και τα κινήματα του δεν πληρώνω και οι αντιδράσεις δικαιολογημένες γιατί τα διόδια είναι πυκνά και ακριβά και οι αυτοκινητόδρομοι είναι υπό κατασκευή αυτόν τον καιρό. Αλλά  είμαι αντίθετος με την πρόταση κάποιων κινημάτων, του να συσταθεί ένας δημόσιος φορέας ο οποίος θα αναλαμβάνει την συντήρηση και την κατασκευή των εθνικών οδών! Είναι για αυτήν τουλάχιστον την χώρα σαν να λες άσε τους δρόμους στην τύχη τους! Δηλαδή κάποιες επιτροπές που είναι ενάντια στα διόδια προτείνουν να κάνουμε άλλον ένα δημόσιο φορέα, ο οποίος ως γνωστόν μελλοντικά θα χρησιμέψει για το βόλεμα  των λεγόμενων μπλε και πράσινων παιδιών και η συντήρηση του εκάστοτε δρόμου θα είναι όνειρο θερινής νυκτός. Σε μία υπέροχη χώρα οι δρόμοι θα ήταν ανοιχτοί, ο κόσμος θα κινούνταν δωρεάν και όλοι θα είμασταν χαρούμενοι. Αυτό που χρειάζεται έιναι να παλέψουμε για πιο λίγα διόδια ή κάποιον πιο οικονομικό τρόπο καταμέτρησης (π.χ. ανάλογα με τα χιλιόμετρα) και οι υπηρεσίες που θα μας παρέχονται στον αυτοκινητόδρομο να είναι αντάξιες αυτών που πληρώνουμε.Τώρα για αυτούς που κατοικούν κοντά σε περιοχές με διόδια και διαμαρτύρονται πως θα πηγαινοέρχονται στις δουλείες τους,πρέπει να εξεταστεί αν υπάρχει εναλλακτικός δρόμος και αν δεν υπάρχει να βγαίνει κάτι σαν μια κάρτα ελεύθερης διέλευσης.(ακόμα και εντός των Αθηνών για παράδειγμα κάποιος που μένει στο Μαρούσι μπορεί να κινηθεί μέχρι την Παλλήνη μέσω αττικής οδού,η να προτιμήσει την εναλλακτική διαδρομή μέσω κηφισίας και μεσογείων). Δυστυχώς οι περισσότερες οργανώσεις για τα κινήματα των διωδιών κινούνται στο να μην υπάρχουν καθόλου διόδια και δήθεν να πληρώνουμε για την συντήρηση των δρόμων μέσα από τούς φόρους της βενζινής και των τελών κυκλοφορίας,να δώσουμε δηλαδή στο κράτος το ελεύθερο να καταργήσει τα διόδια και να βάλει την βενζίνη 3 Euro και τα τέλη πανάκριβα, δήθεν για να συντηρεί τους δρόμους, μετά ένα είναι σίγουρο,θα βγούμε και θα φωνάζουμε και για αυτές τις τιμές...!!!!!.Το επιχείρημα "δεν πληρώνω γιατί δεν είναι καλοί οι δρόμοι",θυμίζει επιχειρηματολογία φοροφυγάδων (Δεν πληρώνω το εισιτήριο στα νοσοκομεία γιατί δεν έχουμε καλή υγεία. Δεν πληρώνω στα λεωφορεία γιατί δεν έχουμε καλές συγκοινωνίες, δεν πληρώνω τη ΔΕΗ γιατί μολύνει το περιβάλλον και βεβαίως δεν πληρώνω δάνεια, δεν πληρώνω τέλη στο δήμο, δεν πληρώνω κλήσεις,δεν πληρώνω  πιστωτικές κάρτες,δεν πληρώνω γιατί δεν έχουμε καλά σχολεία)  μια βολική εκδοχή της επανάστασης. Που να τα αλλάζω όλα; Που να πιάνω τα λαμόγια; Που να αλλάζω τους κανόνες; Που να χτίζω μια καινούργια κοινωνία; Να γίνω και εγώ ένας από αυτούς που δεν πληρώνει και να πάει ο τόπος να χεστεί.
   Άποψη μου είναι να παραχωρηθούν οι αυτοκινητόδρομοι σε ιδιωτικές εταιρίες και μέσω των συμβάσεων (καινούργιες και πιο σοβαρές, όχι σαν αυτές της απαράδεκτες συμβάσεις που μάλλον σχεδιάστηκαν μέσα σε μια νύχτα) να τις δεσμεύει το κράτος για το ύψος των τιμών των διοδίων, την πυκνότητα των διωδιών πάνω στο δίκτυο και για την ποιότητα των αυτοκινητόδρομων ή στην τελική να τις βάλει να κατασκευάσουν τους αυτοκινητόδρομους και να τους δοθεί η εκμετάλλευση τους για κάποιο χρονικό διάστημα (5-10-20 χρόνια) προκειμένου να κάνουν απόσβεση και να έχουν και αυτές το κέρδος τους. Ούτως η άλλος όλα τα έργα πλέον κάπως έτσι γίνονται και συντηρούνται μια χαρά, με ιδιωτική πρωτοβουλία πλέον (αεροδρόμιο Αθηνών, αττική οδός, γήπεδο Καραΐσκάκη κ.α.) γιατί ναι, το κράτος μας είναι άχρηστο στο να διαχειριστεί την περιουσία του.(ακόμα και τη περίπτωση της ολυμπιάκης, όλοι ξέρουμε που κατέληξε μια πολύ κερδοφόρα εταιρεία που ήταν κάποτε ).

Μερικά ενδεικτικά στοιχεία για τα διόδια:

Κρατικά διόδια:
Μάλγαρα,Πολύμυλος(κοζάνη), Άκτιο

Διόδια στην ευρώπη :

σε αυτοκινητόδρομους:
Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιρλανδία, Πολωνία, Γαλλία
σε γέφυρες και σήραγγες:
Αγγλία, Σουηδία, Λετονία, Λιθουανία
Με ειδικό σήμα-προπληρωμένη άδεια:
Αυστρία, Τσεχία
Χωρίς διόδια:
Γερμανία (εξαιρούνται τα φορτηγά), Λουξεμβούργο, Φινλανδία, Κύπρος, Βέλγιο, Ολλανδία

και μερικά νούμερα:
Αθήνα-θεσσαλονίκη (504 χλμ. μέσω νέας οδού και αυτοκινητόδρομου Αιγαίου) 46,40 Euro
Αθήνα-Πάτρα(216 χλμ. μέσω της υπό κατασκευής Ολυμπίας οδού) 12 Euro
Διέλευση γέφυρας Ρίου-Αντιρίου 24,40 Euro
Λίλ-Παρίσι (περίπου 220 χλμ.) 29,20 Euro
Ρώμη-Νάπολη(177χλμ.) 23,20 Euro
Μαδρίτη-Σαραγόσα (370 χλμ.) 48 Euro
*οι τιμές είναι μετ' επιστροφής

και κάποια νομικά στοιχεία:
Ποιός θα διεκδικήσει τα χαμένα χρήματα;
<<(.....)Σε κάθε περίπτωση το δημόσιο δεν φέρει την ευθύνη της βεβαίωσης της μη καταβολής και της είσπραξης των ανωτέρω.Ειδικότερα η δαπάνη της διαδικασίας βεβαίωσης και είσπραξης των ανωτέρω βαρύνει τον παραχωρησιούχο(....)>>(από την σύμβαση για τον Ε65-άξονας κεντρικής Ελλάδας.
(Βέβαια υπάρχουν κάποιες Συνταγματικές ενστάσεις εδώ)

Μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι κάμερες για ταυτοποίηση όσων δεν πληρώνουν;
Η αρχή προστασίας προσωπικού χαρακτήρα επέτρεψε με απαντητικό της σημείωμα προς τα υπουργεία μεταφορών και προστασίας του πολίτη, τη χρήση εικόνων απο τα αυτοκίνητα που διέρχονται χωρίς να πληρώσουν διόδια, προκειμένου οι επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται τους δρόμους να μπορούν να στραφούν δικαστικώς εναντίον των οδηγών.
(Βέβαια και εδώ υπάρχουν κάποιες Συνταγματικές ενστάσεις)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου