Σελίδες (μια κύρια σελίδα,και μια δεύτερη που περιλαμβάνει ένα αφιέρωμα στην πόλη που ζω.)

athens time

Κυριακή, 30 Ιανουαρίου 2011

Σαν σήμερα....Νοτιοανατολικό Αιγαίο 31/1/96


Σάν σήμερα η χώρα απόκτησε 3 ένστολους νεκρούς.αιτία...? Ο αέρας πήρε την σημαία απο ένα νησάκι και οι κακές καιρικές συνθήκες ρίξανε ένα ελικόπτερο.....(θα μας λένε σε λίγα χρόνια)!!Μάλλον ήταν καλύτερο να μην εμπλεκόμασταν σε μια εμπόλεμη κατάσταση με την γείτονα χώρα και καλύτερα που λύθηκε το θέμα διπλωματικά.διότι ώς γνωστόν ο πόλεμος δεν κάνει σε κανέναν καλό και είναι η έσχατη λύση. Όταν όμως υπαρχούν 3 νεκροί και μία εδαφική γκρίζα ζώνη οφείλεις τουλάχιστον μετά απο λίγα χρόνια να πείς την αλήθεια....

Λίγα λόγια για την πραγματική (μέχρι το 1996) κυριότητα των δύο αυτών νήσων.

Τα Ίμια αποτελούν μία συστάδα νησίδων της Δωδεκανήσου. Αυτά εκχωρήθηκαν στην Ελλάδα μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου σύμφωνα με το άρθρο 14 της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων (10-12-1947) όπου η Ιταλία εκχώρησε στην Ελλάδα εν πλήρει κυριαρχία τις νήσους της Δωδεκανήσου απαριθμούμενες: Αστυπάλαια, Ρόδο, Χάλκη, Κάρπαθο, Κάσο, Τήλο, Νίσυρο, Κάλυμνο, Λέρο, Πάτμο, Λειψούς, Σύμη, Κω και Καστελόριζο ως και τις παρακείμενες νησίδες. Σε προγενέστερη μάλιστα διμερή συνθήκη, του 1932, ανάμεσα στην Ιταλία και την Τουρκία τα Ίμια συμπεριλαμβάνονταν σε χάρτη με τα ιταλικά εδάφη. Αργότερα, καθώς όλες οι ιταλικές κτήσεις επί της Δωδεκανήσου πέρασαν στην ελληνική κυριότητα, ομοίως και τα Ίμια ενσωματώθηκαν στο ελληνικό κράτος. Το Τουρκικό κράτος είχε αποδεχτεί το καθεστώς επικυριαρχίας της Ελλάδας στα νησιά αυτά.
Σημειώνεται επίσης ότι σύμφωνα με το άρθρο 189 του Κ.Δ.Ν.Δ. (Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου (Ελλην. νομοθεσία). Εκυρώθη με το Ν.Δ.187/ΦΕΚ 261/τ.Α΄/3-10-1973 και περιέχει 273 άρθρα) εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων δικαίωμα για παροχή επιθαλάσσιας αρωγής δίδεται μόνο στα υπό ελληνική σημαία ρυμουλκά ή ναυαγοσωστικά.

καί λίγα λόγια για την τέλευταία μέρα της κρίσης...
Στις 31 Ιανουαρίου και ώρα 01:40 Τουρκικές ειδικές δυνάμεις αποβιβάζονται στη Μικρή Ίμια. Στις 05:30 της ίδιας μέρας ελικόπτερο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, που απονηώθηκε από τη φρεγάτα Ναυαρίνο για να διαπιστώσει την παρουσία των Τούρκων στη βραχονησίδα κατέπεσε κατά την επιστροφή του στη φρεγάτα και τα τρία μέλη του πληρώματος, ο υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός, σκοτώθηκαν. Σχετικά με τις αιτίες πτώσης του ελικοπτέρου έχουν διατυπωθεί διάφορες απόψεις. Η επίσημη θέση του Πολεμικού Ναυτικού είναι ότι το ελικόπτερο κατέπεσε λόγω κακοκαιρίας και απώλειας προσανατολισμού του πιλότου (Vertigo). Την θέση αυτή υποστήριξε πρόσφατα ο πρώην αρχηγός ΓΕΝ ναύαρχος Αντώνης Αντωνιάδης, αναφέροντας μάλιστα πως η τουρκική φρεγάτα Γιαβούζ προσφέρθηκε να βοηθήσει, αλλά πήρε άμεσα από τους πιλότους του ελικοπτέρου αρνητική απάντηση. Ωστόσο, υπάρχει διαδεδομένη στην Ελλάδα η άποψη ότι το ελικόπτερο καταρρίφθηκε είτε από το Τουρκικό Ναυτικό είτε από τους τούρκους καταδρομείς που υπήρχαν πάνω στο νησί, και ότι η αληθινή αιτία της πτώσης αποκρύφτηκε προκειμένου να λήξει η κρίση και να μην οδηγηθούν οι δύο χώρες σε γενικευμένη σύρραξη ή ακόμα και σε πόλεμο.
Κλείνοντας  θέλω προσωπικά να ευχαριστήσω (οχι όπως  έκανε κάποτε κάποιος κύριος μέσα στο Ελληνικό κοινοβούλιο) για τον πατριωτισμό που επέδειξε τον  τότε δήμαρχο της Καλύμνου Δημήτρη Διακομιχάλη, πού θορυβημένος από το γεγονός ότι η Τουρκία εγείρει εδαφικές αξιώσεις στα Ίμια, ύψωσε την ελληνική σημαία σε ένα από αυτά τα δύο νησιά στις 25 Ιανουαρίου 1996, συνοδευόμενος από τον αστυνομικό διευθυντή Καλύμνου Γ. Ριόλα, έναν ιερέα και δύο κατοίκους του νησιού και τα τρία παλικάρια (υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης,  υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος και  αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός, )που πήγαν σε αποστολή αυτοκτονίας για την πατρίδα και τα συμφέροντα κάποιων άλλων......

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου